Kempunan Durian Belanda


Seriously aku mengidam sangat nak makan #Durian Belanda. Rasanya dah 2 tahun kot aku tak makan. Akhirnya aku meluahkan keinginan aku kat mak... Start dari hari tu, tiap kali pergi pasar, mak pula yang ingatkan aku untuk beli Durian Belanda kalau ada, bagi melunaskan nafsuku...

Ayah kata haritu nampak kat Econsave banyak, tapi time aku pergi takde pulak... Selang beberapa hari lepastu kami pergi ke pasar Selayang, singgah kat kedai buah.. Mat Bangla yang jaga..

(perbualan antara Ayah dan Mat Bangla)

Ayah          : durian belanda ada tak?
Mat bangla : tada... (sambil memusing2kan kepalanya)
Ayah          : kenal ke itu durian belanda??
Mat bangla : kenal la... itu buah hari2 ada sini jual..!
Ayah          : semalam ada??
Mat bangla : semalam ada.. hari ni tada..

Aku hampa... (terasa buah tersebut seakan berlaku curang terhadapku) boleh pulak takde time aku datang.. isk..

***
Hari mingu, sewaktu dalam perjalanan ke kampung Damansara kami sekeluarga sempat singgah sebentar di gerai buah tepi jalan. Aku hampa lagi...

Melihat muka aku yang hampa, ayah pun berkata : buah #Nona tu pun lebih kurang je.. cuma rasa dia manis.. tak masam. 

Aku pun beli.. =3 (tapi masih tak dapat mengubat hati yang lara..)

***
Beberapa minggu kemudian, ayah & mak yang baru pulang dari kenduri kahwin di Johor... 

Mak  : Anak Itik, mak ada beli durian Belanda =)
Aku   : Mak.. u r so sweet... (cakap dalam hati sambil mata berkaca-kaca)

# Mengisahkan pengorbanan mak & ayah terhadap anaknya yang kempunan durian belanda... Allah~

No comments: